Firefox friert ein

  • Firefox-Version
    107.0.1
    Betriebssystem
    Win 10 Pro

    Hallo zusammen !

    Ich brauche dringend mal eure Hilfe bei der Fehlersuche, denn mein Firefox friert schon seid Wochen immer auf die gleiche Art und Weise ein. Bei jedem Start friert mein Firefox ein und wenn ich den Cache lösche und zwar für ca. 2 Minuten und danach läuft alles super.

    Ich habe meine Antivir-software abgestellt und das Gedöhns von Windows was nach Viren sucht, um das schonmal auszuschließen. Das Freezing betrifft KEINE Firefox eigenen Tabs, wie z.B. Erweiterungen, Einstellungen und so weiter. Es friert nur der Tab mit der Internetseite ein. Ich habe auch schon div. Erweiterungen abgestellt umd dem Fehler auf die Schliche zu kommen, aber ich finde ihn einfach nicht.

    Gleiches gilt für euren Button hier im Forum "CODE" ,wenn ich den drücke, dann friert mein Firefox sofort im jeweiligen Tab ein, daher kann ich die Liste der Erweiterungen nicht als Code senden, sondern nur als Fließtext.

    Kommt mir jetzt bitte nicht mit neuer PC, oder neu installieren und so Zeugs, denn das Hilft niemanden.
    Ich brauche jemanden, der sich ernsthaft damit beschäftigen kann und mir bei der Suche helfen möchte.

    Wie gesagt nach dem Freezing läuft Firefox einwandfrei ohne Probleme, bis ich es wieder neu starte, dann passiert das gleiche wieder.

    Hier ist die Liste der ganzen Erwiterungen, aber da stehen Dinge drinne, die ich weder finden, noch sehen kann in "Erweiterungen" ,also schonmal merkwürdig, wo das Zeugs wirklich sein soll. Ich markiere mal die Dinger, die nicht sichtbar sind für mich mit ROT !


    List of Extensions (Mon Dec 12 2022):

    1.

    Add-on List-o-matic 9000 1.5

    Helps create a list of all add-ons.

    2.

    Add-ons Search Detection 2.0.0


    3.

    Amazon.de 1.9

    Amazon.de Suche

    4.

    Bing 1.3

    Microsoft Bing

    5.

    ClearPrivateData 1.5.4

    Leeren der privaten Chronik

    6.

    ContextSearch web-ext 1.46.4

    Laden Sie Ihre aktuellen Suchmaschinen in ein Kontextmenü, um einfach nach dem markierten Text zu suchen. Kompatibel zu FF 57+. Entwickelt als einfacher Ersatz für Ben Basson's Context Search

    GitHub - ssborbis/ContextSearch-web-ext: Search engine manager for modern browsers
    Search engine manager for modern browsers. Contribute to ssborbis/ContextSearch-web-ext development by creating an account on GitHub.
    github.com

    7.

    Copy PlainText 1.13

    Copy/Paste Plain Text without any formatting

    GitHub - erosman/support: Support Location for all my extensions
    Support Location for all my extensions. Contribute to erosman/support development by creating an account on GitHub.
    github.com

    8.

    Copy Tab Button 1.4

    Makes a copy of the current tab

    Toolbar Buttons - Codefisher
    A now defunct extension that I would like to eventually finish breaking up into individual buttons. For now, you can check out what I have over on my profile…
    codefisher.org

    9.

    Cute Save Button 0.8.1

    Little button to save images and webms in one click or with any hotkeys. Praise cute!

    10.

    Disable Tab Detach 2 2022.630.0

    Returns a tab to its original window and position on detach

    11.

    Don't Close Last Tab 1.1.0

    If there are pinned tabs, keep one blank tab open when closing the last normal one.

    12.

    Don't touch my tabs! (rel=noopener) 2.2.0

    Prevent tabs opened by a hyperlink from hijacking the previous tab by adding the rel=noopener attribute to all hyperlinks (excluding same-domain hyperlinks).

    13.

    Double-click Image Downloader 7.1.2

    Double-click any image to download it quickly and quietly, or use the Hover Button.

    Marnes / webextensions · GitLab
    GitLab.com
    gitlab.com

    14.

    Download All Images 0.7.8

    Easily save images with a wide range of customization features, such as file size, dimensions, and image type.

    Download all Images
    adds a toolbar button to your browser that allows you to find, filter and save all shown images in the currently opened tab. The filtering tool is very…
    add0n.com

    15.

    Download Manager (S3) 5.12

    Überwachung und Verwaltung von Downloads über eine übersichtliche Statusleiste

    S3.Blog :: Firefox: Менеджер загрузок (S3)

    16.

    DuckDuckGo 1.1

    Search DuckDuckGo

    17.

    eBay 1.3

    eBay - Online auctions

    18.

    Ecosia 1.1

    Search Ecosia

    19.

    Emoji 3.15

    It permits just with a single click to copy and insert an emoji. You can also customise the add-on.

    Saverio Morelli
    Saverio Morelli – Mozilla Rep, Student, Programmer, Swimmer, Swimming instructor
    www.saveriomorelli.com

    20.

    Empty Cache Button 3.4

    Cache clearing made easy. One click.

    21.

    Enhancer for YouTube™ 2.0.117.10

    Eine Vielfalt an Möglichkeiten, um deine Nutzererfahrung auf YouTube zu verbessern.

    Enhancer for YouTube™

    22.

    Enterprise Policy Generator 5.1.0

    Generiert Unternehmensrichtlinien für Firefox.

    Enterprise Policy Generator
    www.soeren-hentzschel.at

    23.

    Geschlossenen Tab wiederherstellen 7.5.0

    Stellt den zuletzt geschlossenen Tab wieder her.

    GitHub - M-Reimer/undoclosetab: Undo Close Tab Add-on for Firefox
    Undo Close Tab Add-on for Firefox. Contribute to M-Reimer/undoclosetab development by creating an account on GitHub.
    github.com

    24.

    Go to Bottom of Page Button 1.3

    Go to the very bottom of the current page.

    Toolbar Buttons - Codefisher
    A now defunct extension that I would like to eventually finish breaking up into individual buttons. For now, you can check out what I have over on my profile…
    codefisher.org

    25.

    Go to Top of Page Button 1.3

    Scroll the page to the very top.

    Toolbar Buttons - Codefisher
    A now defunct extension that I would like to eventually finish breaking up into individual buttons. For now, you can check out what I have over on my profile…
    codefisher.org

    26.

    Google 1.2

    Google Search

    27.

    Google search link fix 1.6.10

    Prevents Google and Yandex search pages from modifying search result links when you click them.

    GitHub - palant/searchlinkfix: DISCONTINUED: Browser extension that prevents Google and Yandex search pages from modifying search result links when you click them. This is useful when copying links but it also helps privacy by preventing the search…
    DISCONTINUED: Browser extension that prevents Google and Yandex search pages from modifying search result links when you click them. This is useful when…
    github.com

    28.

    History Cleaner 1.4.0

    Deletes history older than a specified amount of days.

    GitHub - Rayquaza01/HistoryCleaner: Firefox addon that deletes history older than a specified amount of days.
    Firefox addon that deletes history older than a specified amount of days. - GitHub - Rayquaza01/HistoryCleaner: Firefox addon that deletes history older than a…
    github.com

    29.

    Hyper Drag 1.5.7

    Drag the selection and search.

    WordPress サーバーのファイルダウンロード容量上限を回避する方法 PHP | hyperT'sブログ
    サーバー移転時などに大きなファイルをダウンロードする際にDL容量制限に引っかかってしまった時の対処法を解説。PHPを使いファイルを分割して制限を回避します。
    hyperts.net

    30.

    I don't care about cookies 3.4.4

    Get rid of cookie warnings from almost all websites!

    I don't care about cookies
    Get rid of cookie warnings from almost all websites!
    www.i-dont-care-about-cookies.eu

    31.

    IDM Integration Module 6.41.1

    Download files with Internet Download Manager

    Internet Download Manager: The fastest download accelerator

    32.

    Ignore X-Frame-Options 1.6.9

    Allows all sites to be loaded in iframes, despite X-Frame-Options header settings.

    GitHub - ThomazPom/Moz-Ext-Ignore-X-Frame-Options: Firefox Extension : Allows all sites to be loaded in iframes, despite X-Frame-Options header settings.
    Firefox Extension : Allows all sites to be loaded in iframes, despite X-Frame-Options header settings. - GitHub - ThomazPom/Moz-Ext-Ignore-X-Frame-Options:…
    github.com

    33.

    image-save 1.7

    Allows to save images from Instagram with right click 'Save Image as...' .

    34.

    Insta-guest 1.5

    Allows to browse Instagram without login.

    35.

    Instab 1.7.1

    Open and save Instagram photos, videos, stories and reels.

    36.

    KeePass Tusk - Password Access and Autofill 2018.11.28

    Readonly KeePass password database integration for Firefox

    Tusk - Modern KeePass for the browser

    37.

    LEO Eng-Deu 1.0

    Deutsch-Englisch Wörterbuch von LEO

    38.

    Load Progress Bar 0.22

    Adds minimalistic load progress bar on each page

    GitHub - luben/load-progress-bar: Minimalistic load progress bar addon for Firefox
    Minimalistic load progress bar addon for Firefox. Contribute to luben/load-progress-bar development by creating an account on GitHub.
    github.com

    39.

    Lympha 1.0

    Remove cookies of the specific site.

    GitHub - marnutux/lympha-cookies: It is a Firefox basic add-on. Gets rid of a current site's cookies.
    It is a Firefox basic add-on. Gets rid of a current site's cookies. - GitHub - marnutux/lympha-cookies: It is a Firefox basic add-on. Gets rid of a current…
    github.com

    40.

    MyJDownloader Browser Erweiterung 3.3.20

    Integriert MyJDownloader in deinen Browser. MyJDownloader ist der Fernsteuerungsservice für deinen JDownloader.

    My JDownloader - Web Interface, Android, iOs and Windows Phone App

    41.

    New Home Tab 0.3

    Change a new tab to you homepage.

    42.

    NoScript 11.4.13

    Maximaler Schutz für Ihren Browser: NoScript lässt aktive Inhalte nur für vertrauenswürdige Domains Ihrer Wahl zu, um das Ausnutzen von Sicherheitslücken zu verhindern.

    What is it? - NoScript: Own Your Browser!
    The NoScript Security Suite is Free Software protecting Firefox (on Android, too!), Chrome, Edge, Brave and other web browsers. Install NoScript now!
    noscript.net

    43.

    Open in MS Edge™ 0.2.5

    Open current page, link, or all tabs in the Microsoft Edge™ browser

    Open In
    adds a toolbar button to your browser which allows you to open the current page in another browser of choice. A context menu item is also appended when…
    add0n.com

    44.

    Pin Unpin Tab 4.2

    Pin or unpin a tab through the toolbar icon, or a keyboard shortcut, or a left long-click anywhere on the page.

    GitHub - jayeshbhoot/pin-unpin-tab: Firefox add-on to pin or unpin current tab in more efficient ways.
    Firefox add-on to pin or unpin current tab in more efficient ways. - GitHub - jayeshbhoot/pin-unpin-tab: Firefox add-on to pin or unpin current tab in more…
    github.com

    45.

    Privacy Badger 2022.9.27

    Privacy Badger lernt automatisch, unsichtbare Tracker zu blocken.

    Privacy Badger

    46.

    QuickCut 2.2

    Quick way to save shortcut files (url, desktop, webloc)

    Claderoki / QuickCut · GitLab
    GitLab.com
    gitlab.com

    47.

    Reload Tabs Button 1.3

    Reload all open tabs.

    Toolbar Buttons - Codefisher
    A now defunct extension that I would like to eventually finish breaking up into individual buttons. For now, you can check out what I have over on my profile…
    codefisher.org

    48.

    S3.Translater 6.29

    Übersetzung von markiertem Text, Wortgruppen oder einer kompletten Webseite, von jeder Sprache in jede Sprache

    S3.Translator

    49.

    Shortkeys (Custom Keyboard Shortcuts) 4.0.2

    Custom keyboard shortcuts for your browser

    GitHub - crittermike/shortkeys: A browser extension for custom keyboard shortcuts
    A browser extension for custom keyboard shortcuts - GitHub - crittermike/shortkeys: A browser extension for custom keyboard shortcuts
    github.com

    50.

    Show/Hide passwords 0.4

    Add a link in web pages to show and hide passwords

    51.

    Simple New Tab button 1.2

    Adds a New Tab button to the toolbar.

    52.

    Social Video Downloader 2.3.30

    Social Video Downloader - Download von Videos direkt von Facebook ™ in HD-Qualität mit einem einfachen Klick.

    Getfvid.com / The best way to Download Video and Audio from Social
    Fast and simple way to download videos from Social to MP4, MP3 with one click to your computer or mobile for Free without Software.
    www.getfvid.com

    53.

    Speichere mein Kennwort 2.8

    Auf einigen Seiten werden Sie von Firefox nicht aufgefordert, Ihre Anmeldeinformationen zu speichern. Mit diesem Add-On können Sie Firefox zwingen, sich Ihr Passwort zu merken!

    FastAddons
    FastAddons - web-extensions for browsers focused on productivity. GroupSpeedDial - a.k.a. speed dial or visual bookmarks with group support and cloud…
    fastaddons.com

    54.

    Stop All Button 1.4

    Stop all tabs from loading when you have mass opened tabs and found the one you really wanted.

    Toolbar Buttons - Codefisher
    A now defunct extension that I would like to eventually finish breaking up into individual buttons. For now, you can check out what I have over on my profile…
    codefisher.org

    55.

    Strict Pop-up Blocker 0.6

    Quickly toggle between blocking all pop-up windows and allowing some pop-up

    56.

    Suchergebnissvorschau 3.2

    Zeigt Seitenvorschau und Icon neben jedem Suchergebnis.

    FastAddons
    FastAddons - web-extensions for browsers focused on productivity. GroupSpeedDial - a.k.a. speed dial or visual bookmarks with group support and cloud…
    fastaddons.com

    57.

    SuprHotKeys 1.0

    Sup(e)r charges your browser with useful hotkeys. This add-on provides some useful shortcuts to be used in any page. This eases the process of selecting a text and searching it in google. It also provides some useful keyboard shortcuts to be used in the google search page.

    58.

    Tab Mix - Links 0.1.0

    Tab browsing with an added boost.

    Tab Mix Plus

    59.

    Tab Open/Close Control 0.0.3

    Control the Tab behavior.

    http://www.felix-kolbe.de/tab-open-close-control/

    60.

    Tab Session Manager 6.12.1

    Speichern und Wiederherstellen aller Fenster und Tabs. Unterstützt automatisches Speichern.

    Tab Session Manager
    WebExtensions for restoring and saving window / tab states
    tab-session-manager.sienori.com

    61.

    TextNotes 1.7

    TextNotes is a note extension with various useful features.

    https://juhasz2gabor.github.io/textnotes.help

    62.

    uBlock Origin 1.45.2

    Endlich ein effizienter Blocker, der wenig Prozessorleistung und Arbeitsspeicher verbraucht.

    GitHub - gorhill/uBlock: uBlock Origin - An efficient blocker for Chromium and Firefox. Fast and lean.
    uBlock Origin - An efficient blocker for Chromium and Firefox. Fast and lean. - GitHub - gorhill/uBlock: uBlock Origin - An efficient blocker for Chromium and…
    github.com

    63.

    Unclose@Dook 2.7.3

    Unclose@Dook

    64.

    Undo Close Tab Button 1.7

    Reopen the last closed tab. Really nice when a tab is closed by mistake, or you decided you did not really want to close it moments too late.

    Toolbar Buttons - Codefisher
    A now defunct extension that I would like to eventually finish breaking up into individual buttons. For now, you can check out what I have over on my profile…
    codefisher.org

    65.

    Unofficial DuckDuckGo Plus for Firefox 43.1.1

    DuckDuckGo enhancements for Firefox.

    GitHub - J-tt/firefoxwe-zeroclickinfo: Chrome Extension using the DuckDuckGo Zero-click Info API
    Chrome Extension using the DuckDuckGo Zero-click Info API - GitHub - J-tt/firefoxwe-zeroclickinfo: Chrome Extension using the DuckDuckGo Zero-click Info API
    github.com

    66.

    Vergiss Mein Nicht - Vergiss Cookies und andere Daten 2.2.8

    Lass den Browser Website-Daten vergessen, abgesehen derer, die du behalten möchtest.

    GitHub - Lusito/forget-me-not: Make the browser forget website data, except for the data you want to keep.
    Make the browser forget website data, except for the data you want to keep. - GitHub - Lusito/forget-me-not: Make the browser forget website data, except for…
    github.com

    67.

    View Image - "Bild ansehen" für Google Bildersuche 3.6.5

    Dieses Plugin bringt die Schaltfläche "Bild ansehen" und die "Google Bildersuche" zurück.

    GitHub - bijij/ViewImage: Extension to re-implement the "View Image" and "Search by image" buttons into google images.
    Extension to re-implement the "View Image" and "Search by image" buttons into google images. - GitHub - bijij/ViewImage: Extension to…
    github.com

    68.

    View Image Button 0.1.1

    Bring back the view image button for Google image search results.

    View Image Button

    69.

    WebRTC Leak Shield 1.0.7

    Disable WebRTC and prevent IP leak.

    70.

    Wikipedia (de) 1.1

    Wikipedia, die freie Enzyklopädie

    71.

    Yay! Another Speed dial! 1.5.2.1

    Eine coole und höchst anpassbare Speed Dial Erweiterung, fokussiert auf Aussehen und Einfachheit.

    https://www.yayspeeddial.com/

  • oder neu installieren und so Zeugs, denn das Hilft niemanden.

    Doch dir, wenn es dann funktioniert alles ;)

    Den Fehlerbehebungsmodus vom Firefox hast du schon getestet?

    Was ist das und wie benutze ich den, ohne meine Daten von Firefox zu killen ?

    Update: Habs gefunden, aber der fragt mich, ob er temporär irgendwas abstellen darf ?

  • Ich habe meine Antivir-software abgestellt

    List of Extensions

    Überflüssige Liste ohne jegliche Relevanz, was noch in Firefox eingestellt wurde. Du bist lang genug hier, um zu wissen, wie man Informationen mittels about:support weitergibt. Also bitte!

    Antivirus? Abschalten bringt gar nichts.

    und das Gedöhns von Windows was nach Viren sucht

    Nennt sich "Windows Defender" bzw. "Microsoft Defender", "Gedöns" sagt derjenige, der das nicht schätzt.

    Ich habe auch schon div. Erweiterungen abgestellt

    Abgesicherter Modus ist dir auch bekannt.

    Wenn du weinen möchtest, bist du falsch hier. Hier gibt es nur Lösungen!
    Oh Herr, wirf Hirn, oder Steine - Hauptsache, du triffst endlich.
    Zu viele Goofies und Dulleks vom Dienst. Schlabokka!

  • Bitte halte dich aus dem Thema raus, da mir dein Tonfall nicht gefällt und ich gerade keinen Nerv dafür habe auf endlose Diskussion. Ich danke dir für dein Verständnis.

  • Bitte halte dich aus dem Thema raus.

    Du kannst niemandem verbieten auf deine Beiträge zu antworten.

    Wenn du hier eine Frage stellst, dann kann jeder eine Antwort dazu abgeben.

    Er kann schreiben, was er will nur kennt er meine Meinung nun und ich werde ihn ignorieren. Er kann gerne mit sich selbst reden, das steht ihm frei.

  • Ich befinde mich nun im "Fehlerbehebungsmodus" und so wie es aussieht liegen hier keinerlei Fehler vor. Es funktioniert alles ganz normal, ausser das eben alles abgestellt ist.

    Was das nun aussagt und wie ich weitermachen soll, weiß ich jedoch nun nicht. Was wäre denn der nächste Schritt um sinnvoll sich dem Fehler zu nähern ?

  • Was das nun aussagt

    Dann lies das bitte mal dazu...

    Im Fehlerbehebungsmodus ist mein Problem behoben. Was nun ?

    Wahrscheinlich verursacht dann eine deiner Erweiterungen den Fehler.

    Eine Hälfte deaktivieren..testen..dann die andere Hälfte usw.

    Okay das klingt sinnvoll mit den Erweiterungen. Ich gehe jetzt zurück in den normalen Modus und stelle die Hälfte der Erweiterungen aus und teste mich dann langsam durch.

  • Ich brauche jemanden, der sich ernsthaft damit beschäftigen kann

    Da bin ich aber gespannt, wer da jetzt noch möchte. Wie gesagt, du bist seit 2006 mit über 1000 Beiträgen dabei.

    Was Erweiterungen angeht, so hätte ich da ein paar Ideen, so zB IDM, den Müll "Tab Mix, das auf einer halbgaren Scriptesammlung basiert, die S3-Erweiterungen, die permanent fehlerbehaftet sind, Privacy Badger sinnfrei neben ublock und noscript, Load Progress Bar.

    Vielleicht ist der Aspekt der 2 Minuten interessant, denn irgendwas passiert in dieser Zeitspanne bei einer Erweiterung.

    denn mein Firefox friert schon seid Wochen immer auf die gleiche Art und Weise ein.

    Geht das auch genauer? "Seit Wochen" dürfte mindestens zwei Firefox Hauptversionen (106/107) umfassen.

    Wenn du weinen möchtest, bist du falsch hier. Hier gibt es nur Lösungen!
    Oh Herr, wirf Hirn, oder Steine - Hauptsache, du triffst endlich.
    Zu viele Goofies und Dulleks vom Dienst. Schlabokka!

  • =O

    Wow. Deine Konfiguration ist ein gutes Beispiel wie elastisch Firefox ist. Wobei ich den irgendwie auch ächzen höre unter der Last die er zu tragen hat ;)

    Ich habe mal einige deiner Links angeklickt, da sind ein paar, mehr oder weniger, gut abgehangene Sachen bei.

    Die Nutzung von Tusky finde ich mittlerweile mutig. Die Erweiterung ist seit einigen Jahren ungepflegt und bei Erweiterungen die direkten Zugriff auf eine PW-Datenbank haben wäre ich zumindest mit so ollen Kamellen sehr vorsichtig.

    Selbst wenn du dein Profil wieder irgendwie ans Laufen bekommst ich würde mal "from scratch" anfangen. Und schauen welche Funktion dir fehlen und diese durch aktuelle Erweiterungen ersetzen.

    Nr. 8 z.B. ist doch mittlerweile überflüssig. Kann Firefox selbst.

    Nr. 11 z.B. lässt sich mit einer Einstellung in about:config ändern und macht dein Gerümpel überflüssig

    Nutzt du Skripte? Damit lässt sich auch so einiges machen.

    Und spätestens hier solltest du hellhörig werden:

    aber da stehen Dinge drinne, die ich weder finden, noch sehen kann in "Erweiterungen" ,also schonmal merkwürdig, wo das Zeugs wirklich sein soll.

  • Zitat

    schonmal merkwürdig, wo das Zeugs wirklich sein soll.

    extensions.json

    Notepad++ mit "json viewer" plugin, "path".

    Suchmaschinen stehen nicht bei.

    Wenn du weinen möchtest, bist du falsch hier. Hier gibt es nur Lösungen!
    Oh Herr, wirf Hirn, oder Steine - Hauptsache, du triffst endlich.
    Zu viele Goofies und Dulleks vom Dienst. Schlabokka!

  • So ... ich bin zurück und habe traurige Neuigkeiten !

    Ich habe die 2 Erweiterungen gefunden, die das Problem verursachen UND auch den Button "CODE" wieder benutzbar machen im Forum.

    Bevor jetzt gleich der Aufschrei riesig wird, bitte laßt es mich in Ruhe vorher erklären !

    Diese 2 Erweiterungen führen in meinem Firefox zum oben erwähnten Fehler:

    Vergiss Mein Nicht - Vergiss Cookies und mehr von Lusito
    https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/forget_me_not/

    ClearPrivateData von Loggi
    https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/cpd/

    1.) ClearPrivateData von Loggi



    Wenn ich mit diesen Einstellungen den Button (wird erstellt von Erweiterung) drücke friert mein Firefox soft ein für ca. 2 Minuten, ABER komplett !!!

    2.) Vergiss Mein Nicht - Vergiss Cookies und mehr von Lusito



    Das sind die Einstellungen, die ich dort verwendet und zwar für alle Websites, die ich jemals besucht habe UND auch wieder einmal besuchen möchte. Die Rede ist nun von mehreren hunderten von Websites !!! Ich glaube die Einstellung "Beim Start" ist das Problem. Ich habe geglaubt, das wäre am besten so.

    Die Fragen dazu wären nun, welche Einstellung soll ich stattdessen benutzen und wie soll ich ALLE jemals besuchten manuell geänderten Website auf die neue Einstellung umstellen, denn ich finde das dort irgendwie nicht (oder ich bin doof).

  • Im Hintergrund deine olle Erweiterung, vorn die Firefox eigene Einstellungen ohne Zusätze. Bis auf das löschen von "Plugin Daten" kann Firefox den Rest selbst. Oder täusche ich mich?

    Und wenn du unbedingt die Plugin Infos wegputzen willst, gibt es wahrscheinlich eine Erweiterung die deutlich jünger als die bald fünf (!) Jahre alte Erweiterung.